معرفی بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ

معرفی بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ

تا همین چند سال پیش شاید سایز 65 اینچ تلویزیون برای بسیاری از خانه ها تلویزیونی بزرگ و لاکچری محسوب میشد اما در حال حاضر 65 اینچ یکی از پر فروش ترین و پر طرفدار ترین سایزهای بازار است. شرکت سونی که یکی از تولید کنندگان به نام تلویزیون بوده و سالیان زیادی است در این عرصه فعالیت میکند نیز برای تمام تلویزیون هایی که از سال 2018 تولید کرده سایز 65 اینچ را عرضه کرده است. در این مقاله‌ی معرفی بهترین تلویزیون 65 اینچ سونی قصد داریم تا به روز ترین و بهترین مدل های سال 2020 و 2021 که اکنون (پاییز 1400) در بازار موجود است را معرفی، بررسی و مقایسه کنیم. در صورتی که مدل جدیدتری از این برند در سایز 65 اینچ عرضه شد در آپدیت های بعدی به مقاله اضافه میکنیم. 

65 اینچ سونی در ابعاد 80.7 سانتی متر ارتفاع و 143.5 سانتی متر عرض برای منازل، اتاق و محیط های بزرگ و یا متوسط بسیار مناسب و کار آمد بوده و میتواند کیفیت تصویر بسیار عالی را به نمایش در آورد. البته ابعاد یاد شده تنها صفحه نمایش تلویزیون و بدون در نظر گرفتن پایه ها بوده و بعد از نصب پایه ها به نسبت ابعاد پایه، به ارتفاع 80.7 سانتی متر تلویزیون اضافه میشود. قیمت تلویزیون سونی 4K در ابعاد 65 اینچ در مقایسه با سایر برندها در این سایز مقداری بالاتر بوده و اصولا سونی به خاطر استفاده از پردازنده های پر قدرت، کیفیت ساخت  بالا و عمر طولانی صفحه نمایش قیمت های نسبتا بالاتری نسب به سایر تلویزیون ها دارد. کیفیت تصاویر بالا، استفاده از پنل های با کیفیت، ویژگی های اسمارت با سرعت بالا، طیف بسیار گسترده ی رنگبندی های صفحه نمایش و … باعث شده است که سونی بتواند یکی از انتخاب های مطمئن در خرید تلویزیون باشد. 

در ادامه به معرفی مدل های مختلف بهترین تلویزیون 65 اینچ سونی که در بازار موجود میباشد خواهیم پرداخت و شما میتوانید در انتهای صفحه لیست قیمت تلویزیون سونی 65 اینچ را در مدل های مختلف مشاهده کنید. 

بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ سال 2020

بهترین تلویزیون های 65 اینچ سونی

این مدل را میتوان یکی از محبوب ترین تلویزیون های سونی دانست که در سال 2020 عرضه شد. این تلویزیون از پنل IPS استفاده کرده است و میتواند زاویه دید بسیار مناسبی را در اختیار تماشاچیان قرار بدهد. به خاطر پشتیبانی از رفرش ریت 60 هرتزی با تاخیر انتقال تصاویر بسیار پایین باعث شده است تا برای تماشای برنامه های تلویزیونی عملکرد فوق العاده ای داشته باشد اما در بخش فیلم و سریال ها به دلیل عدم پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی عملکرد متوسطی دارد. حاشیه های صفحه نمایش تنها 1.5 سانتی متر بوده و ضخامت تلویزیون به 7.3 سانتی متر میرسد. از لحاظ طراحی میتواند جزء تلویزیون های کم حاشیه قرار بگیرد اما جزء کم حاشیه ترین تلویزیون های 2020 قرار نمیگیرد. در تصویر زیر نظر یکی از کاربران و خریداران وب سایت Amazon را در مورد تلویزیون سونی x8000h میتوانید مشاهده کنید. 

نظرات کاربران در باره‌ی بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ

به خاطر کیفیت بسیار مناسب تصاویر، مدیریت پورت های ورودی‌ کار آمد و قیمت مقرون به صرفه ای که نسبت به امکانات دارد باعث شده است تا بین پرفروش ترین و محبوب ترین تلویزیون سونی 2020 قرار بگیرد. علاوه بر سایز 65 اینچ در سایز های 43، 49، 55، 75 و 85 اینچ به تولید رسیده است که سایز 43 اینچ این تلویزیون در حال حاضر در بازار ایران یافت نمی‌شود. سونی x8000h از پردازنده ی X1 4K HDR Processor استفاده کرده است که با کمک تکنولوژی های گوناگون میتواند کیفیت تصاویر بسیار بالایی به نمایش درآورد و یا حتی در سیستم صوتی تلویزیون نیز تاثیرگذار بوده و باعث افزایش کیفیت صدا می شود. حداکثر روشنایی که صفحه نمایش این تلویزیون ارائه میکند حدود 515 نیت است که با نمایش عمق رنگ 10 بیت باعث می‌شود تصاویر با روشنایی بسیار مناسب و رنگبندی های زنده و متنوع نمایش داده شود. 9 حالت تصویر در بخش تنظیمات تصاویر تلویزیون قرار گرفته است که میتوانید بر اساس تصاویری که مشاهده می‌کنید این تنظیمات را تغییر دهید تا  کیفیت بالاتری را تجربه کنید

این حالت های تصویر برای زمان استفاده از مرورگر و جستجو در  اینترنت، بازی، فیلم وسینما و باقی حالت ها تنظیم شده است تا برای استفاده از هر نوع تصویر بتوانید بالاترین کیفیت فورکی را تماشا کنید. این مدل از دو کانال صوتی بهره برده است که توان خروجی هرکدام 10 وات بوده و میتواند صدا را با توان 20 وات پخش کند. تکنولوژی های بسیار خوبی در زیمنه پردازش صدای تلویزیون به کار رفته است که باعث می شود صدا به صورت کاملا همزمان با تصاویر و با کیفیت بالا پخش شود. تکنولوژی دابلی آتموس و کلیر فس  باعث می‌شود تا صداها بدون نویز با شفافیت بالایی پخش شود. 6 حالت صدای مختلف در بخش تنظیمات تلویزیون قرارداده شده است تا شما بتوانید بنا به محتوایی که مشاهده می‌‌کنید صدای با کیفیت‌تری را گوش کنید. در کل کیفیت صدای تلویزیون عملکرد بسیار خوبی دارد اما نمیتوان انتظار صدای یک ساندبار از آن داشت.

بر روی تلویزیون اندروید تی‌وی نسخه 9 تعبیه شده است که بعد از آپدیت به نسخه 10 هیچگونه مشکلی در آن دیده نشده و قابلیت بروزرسانی خوبی دارد. مرورگر vivid به صورت پیشفرض نصب شده است و شما می‌توانید با اتصال به اینترنت، از طریق تلویزیون به جستجو در اینترنت بپردازید و موارد دلخواه خود را تماشا کنید. از دیگر قابلیت‌های هوشمند این مدل می‌توان به اتصال تلفن همراه به تلویزیون اشاره کرد. شما می‌توانید صفحه نمایش تلفن همراه خود را بر روی تلویزیون نمایش دهید و یا به صورت محیط دسکتاپ از آن استفاده کنید. بر روی ریموت کنترل تلویزیون میکروفن تعبیه شده است تا شما بتوانید از طریق دستیار صوتی گوگل، بدون احتیاج به تایپ کردن به جستجو در فضای اینترنت بپردازید و یا دستورات خود را بر روی تلویزیون اجرا کنید. اگر یک تلویزیون سونی برای کاربری معمولی و تماشای روزمره نیاز دارید و بودجه ای که پرداخت می‌کنید برای شما اهمیت زیادی دارد قطعا این تلویزیون 65 اینچ مناسب شما خواهد بود.

 

معرفی بهترین های تلویزیون سونی 65 اینچ

در بحث معرفی بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ تلویزیون x9000h در زمینه‌ی گیمینگ تلویزیون فوق العاده ای است. این تلویزیون به خاطر پشتیبانی از HDMI 2.1، پشتیبانی از نرخ به روزرسانی تصاویر به صورت متغیر یا همان VRR، پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی ALLM باعث شده تا یک تلویزیون گیمینگ فوق العاده باشد. صفحه نمایش و پنل این تلویزیون از نوع Va بوده و باعث می‌شود تا تصاویر با کیفیت بالاتر و کنتراست خیلی بهتری نسبت به تلویزیون هایی که از پنل IPS استفاده میکنند ارائه شود اما در زمینه‌ی زاویه‌ی دید عملکرد خیلی چشمگیری نداشته و با زاویه دید حدود 65 درجه جزء تلویزیون های متوسط در این زمینه بشمار می‌رود. البته با توجه به استفاده از پنل Va این امر کاملا عادی بوده و سونی در این تلویزیون کیفیت بیشتر تصاویر را فدای زاویه دید کرده است. 

سونی x9000h کیفیت تصویر 4k با رزولوشن 3840 در 2160 را ارائه می‌کند که در حال حاضر بالاترین کیفیت 4K در تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. دارای 10 حالت تصویر بوده که در بخش تنظیمات می‌توانید بنا به نوع تصاویری که مشاهده می‌کنید حالت تصویر خود را انتخاب کنید تا بهترین کیفیت با توجه به تصاویر هماهنگ شوند و بتوانید تجربه کاربری بهتری را دریافت کنید. حالت های بازی، سینمایی، تصاویر بسیار روشن، تصاویر با نور کم و حالت مرورگر برخی از این حالت‌های تصاویر هستند.

سونی برای بالابردن هرچه بیشتر کنتراست تصاویر و مدیریت نور پس زمینه‌ی تلویزیون از تکنولوژی‌های Full Array LED و Local Dimming استفاده کرده است تا بتواند نور تلویزیون را با توجه به نور محیط و اطراف تلویزیون به صورت خودکار تغییر دهد تا کنتراست فوق‌العاده ای تحت هر شرایط نوری ایجاد شود. مدیریت کابل‌ های ورودی این تلویزیون به خوبی انجام شده است و تقریبا تمام نیازهای عادی و گیمینگ ورودی ها را برآورده می‌کند. 4 پورت HDMI برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است که یک پورت 2.1  و سه پورت نسخه 2 را شامل می‌شود. سونی برای x9000h دو پورت USB را تعبیه کرده است یکی از آن ها نسخه 3.0 و دیگری از نسخه 2.0 یو‌ اس بی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ورودی های تلویزیون می‌توان به ورودی ویدئو کامپوزیت، پورت Optical، خروجی هدفون، پورت شبکه (Lan)، ورودی آنتن Rf و … اشاره کرد. 

 

Input Lag و یا نرخ ورودی تصاویر سونی x9000h بسیار مناسب بوده و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالا با نرخ تاخیر بسیار پایین نمایش دهد. یکی دیگر از دلایلی که این تلویزیون را در میان تلویزیون‌های گیمینگ قرار میدهد دقیقا همین نرخ پایین Input Lag مخصوصا در رفرش ریت 120 هرتز است. به عنوان مثال در کیفیت 4k با رفرش ریت 120 هرتز، نرخ تاخیر ورودی تصاویر تنها 6.7 میلی ثانیه بوده که این مقدار برای یک تلویزیون گیمینگ فوق العاده است. البته در نرخ به روزرسانی 60 هرتز عملکرد خیلی مناسبی نداشته و مقدار تاخیر نسبتا بالایی دارد که برای این تلویزیون با توجه به مشخصاتش رفرش ریت 60 هرزت کارآمد و یا واجب نیست. 

سونی برای این تلویزیون از پردازشگر فوق العاده‌ی X1 4K HDR Processor استفاده کرده است که در کلیه‌ی بخش های تلویزیون عملکرد عالی دارد. این پردازشگر به کمک بسیاری از تکنولوژی‌ها توانسته تا کیفیت تصاویر، کیفیت صداها، رابط کاربری و بسیاری از موارد دیگر را ارتقاء دهد تا کاربر تجربه‌ی بسیار بهتری از کارکرد این تلویزیون داشته باشد. به عنوان مثال تکنولوژی 4K X-Reality PRO باعث می‌شود تا نویز تصاویر گرفته شود و رزولوشن تصاویر با حداکثر برسد و تصاویر با کیفیت بالای 4K نمایش داده شوند حتی اگر کیفیت واقعی تصاویر 4K نباشند. البته که نمیتوان انتظار داشت تصاویری خیلی کم کیفیت و یا خیلی قدیمی را با کیفیت 4K نمایش دهد اما تا حد ممکن کیفیت تصاویر را بالا میبرد. از دیگر تکنولوژی‌های بسیار کاربردی این پردازشگر می‌توان به تکنولوژی Object-based HDR remaster اشاره کرده که باعث می‌شود عمق محتوای HDR را افزایش بدهد و تصاویر را بسیار نزدیک به واقعیت نمایش دهد. 

سونی x9000h از سیستم صوتی 2.2 کانال بهره برده است که هر کدام از این کانال ها توان خروجی 10 وات را داشته و میتواند جمعا خروجی 20 وات را ارائه کند. بلندگوهای این تلویزیون از نوع Tweeter، Range و Bass Reflex بوده که باعث می‌شود کیفیت صدا بسیار بالا برود. این بلندگوها در حاشیه های قاب تلویزیون تعبیه شده اند و در پشت تلویزیون قرار داده نشده اند. این نحوه قرارگیری بلندگوها باعث شده است تا ضخامت تلویزیون بسیار کمتر باشد و صدا به صورت فراگیر در  فضا پخش شود.

از طریق تکنولوژی Clear Phase فرکانس های صدا را تقویت کرده و باعث می‌شود صدا با بیس بالاتری از تلویزیون خارج شود. x9000h به کمک تکنولوژی Dolby Atmos، Dolby Audio و DTS Digital Surround صدای بسیار با کیفیتی تولید می کند و توانایی تولید صدای فراگیر مجازی را نیز دارد و باعث می شود تا در صحنه ها غوطه ور شوید. 

 

بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ

مدل x9500h سونی جزء گرانترین تلویزیون های این برند در سال 2020 است که کیفیت و کنتراست تصاویر فوق‌العاده ای دارد. در بسیاری از موارد عملکردی شبیه به x9000h داشته با این تفاوت که عدم پشتیبانی از HDMI 2.1 و نداشتن VRR باعث شده است این تلویزیون در رده‌ی تلویزیون های گیمینگ قرار نگیرد اما از لحاظ کیفیت و کنتراست تصاویر جزء پرچمداران و بالاترین تلویزیون های سونی قرار بگیرد. طراحی این تلویزیون بسیار شیک، ساده و مینیمالیست بوده و حاشیه های کمتر از 1 سانتی متر (0.9 سانتی متر) و ضخامت کمتر از 7 سانت (6.9 سانتی متر) باعث شده تا علاوه بر زیبایی وزن بسیار کمتری داشته باشد و حاشیه های کم آن در هنگام تماشای تلویزیون باعث حواس‌پرتی شما نشود. 

پردازشگر این تلویزیون از نوع X1 Ultimate بوده که عملکرد فوق العاده ای در زمینه‌ی پردازش تصاویر، کنتراست، رنگبندی و … داشته و باعث شده است تصاویر در این تلویزیون با بالاترین کیفیت نمایش داده شود. همانند سری 9000h از تکنولوژی 4K X-Reality PRO بهره بده است و میتوانند تصاویر را با بالاترین کیفیت 4K نمایش دهد حتی اگر تصاویر کیفیت 4K نداشته باشند. البته در این بخش تلویزیون x9500h از سری x9000h به لطف پردازشگر Ultimate عملکرد بهتری داشته میتواند تصاویر را با کیفیت بالاتری نمایش دهد. 

کیفیت تصاویر این تلویزیون 4K بوده و رزولوشن 3840 در 2160 را به خوبی نمایش میدهد. این تلویزیون از پنل Va استفاده کرده است که همین امر باعث شده تا تصاویر با کنتراست و کیفیت عالی نمایش داده شود، علی رغم اینکه x9500h از پنل va استفاده میکند اما زاویه دید بسیار مناسبی داشته و می‌تواند تصاویر را با زاویه‌ی حدود 100 نمایش دهد و همین تماشای تصاویر با کیفیت بالا در زوایای مختلف باعث شده است تا یک تلویزیون حرفه‌ای برای تماشای فیلم، سریال و برنامه های تلویزیونی بشمار بیاید. 

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است x9500h در لیست بهترین تلویزیون‌ 65 اینچ سونی قرار بگیرد قدرت و کیفیت صدای این تلویزیون است. x9500h از 2.2 کانال صوتی استفاده کرده است که میتواند صدا را با توان 30 وات پخش کند. پردازشگر صدای X1 Ultimate این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی هایی همچون Dolby Atmos، DTS Digital Surround، S-Force Front Surroun و با تنظیم 6 نوع حالت صدا، صدا را با کیفیت بالا، کمترین نویز، هماهنگی بسیار زیاد با تصویر، فراگیر و حس سینمایی پخش میکند و سیستم صوتی این تلوزیون قطعا جزء نقاط قوت و بی رقیب x9500h بشمار می‌آید.

در تصویر زیر می‌توانید نظر یکی از خریداران این تلویزیون در وبسایت Amazon را که ترجمه کرده‌ایم مشاهده کنید و سپس در ادامه به مطالعه امکانات هوشمند و نرخ به روزرسانی تصاویر x9500h بپردازید.

 
 
معرفی تلویزیون سونی 65 اینچ

سونی x9500h از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی کرده و تصاویر را با کیفیت بالا و تاخیر پردازش بسیار پایین نمایش میدهد. یکی از انتقاداتی که میتوان به این تلویزیون داشت عدم پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتزی در تصاویر 4K و 1440p بود که البته با توجه به کاربری تماشای فیلم و سریال حرفه‌‌ای میتوان از این مورد چشم پوشی کرد. در رفرش ریت 60 هرتزی در کیفیت های 4K – 1080p و 1440p عملکر بسیار خوبی داشته و در کیفیت 1080p رفرش ریت 120 هرتز عملکرد آن با پیشرفت چشم‌گیری همراه می‌شود. x9500h در زمینه‌ی پشتیبانی از کیفیت های مختلف نمره‌ی خیلی خوب 9.2 و در زمینه‌ی نرخ تاخیرورودی نمره‌ی 9.1 را دریافت کرده و با توجه به اینکه کاربری تماشای فیلم و سریال حرفه‌ای دارد کسب این نمرات بسیار ارزشمند است. 

تلویزیون هوشمند x9500h از رابط کاربری اندروید تی‌وی و گوگل تی‌وی استفاده کرده است و نسخه اندروید تی‌وی 9 بر روی تلویزیون قرار دارد. البته نسخه اندروید آن قابل ارتقاء بوده و شما میتوانید به راحتی تلویزیون خود را بروزرسانی کنید. به صورت پیشفرض برنامه های چون نتفلیکس، مرورگرو وود و … بر روی تلویزیون صنب بوده و میتوانید از این برنامه‌ها استفاده کنید و در صورتی که برنامه‌ی دلخواه خود را بر روی تلویزیون پیدا نکردید به راحتی می‌توانید از برنامه گوگل پلی دانلود کرده و بر روی تلویزیون نصب کنید. ( توجه داشته باشید که برنامه‌ای که قصد نصب آن بر روی تلویزیون را دارید  باید از نسخه اندروید تی‌وی پشتیبانی کند و تنها پشتیبانی از اندروید کافی نیست)

از طریق دستیار صوتی گوگل، الکسا و دستیاری صوتی تلویزیون می‌توانید بدون نیاز به نوشتن در فضای اینترنت به جستجوی محتوای مورد نیاز خود بپردازید و برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را اجرا و یا تماشا کنید. از دیگر امکانات هوشمند این تلویزیون می‌توان به اتصال تافن همراه به تلویزیون اشاره کرد که به راحتی می‌توانید محتوای تلفن همراه خود برا بر روی تلویزیون نمایش دهید. 

در کل اگر به دنبال تلویزیونی سونی 2020 هستین که کیفیت تصاویر و کنتراست بسیار بالایی داشته باشد و برای تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه‌ای استفاده دارید سونی x9500h یک انتخاب مناسب خواهد بود اما اگر تلویزیون 2021 مد نظر دارین سونی x95j انتخاب بهتری برای شما است.

بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ تولید سال 2021

تلویزیون های سونی 65 اینچ

تلویزیون سونی x80j سایز 65 اینچ جزء ارزانترین مدل های تلویزیون سونی 2021 قرار دارد. این مدل به خاطر قیمت مناسب در مقابل کارایی، کیفیت بالای تصاویر و کنتراست بالای تصاویر جزء بهترین تلویزیون سونی 65 اینچ سال 2021 قرار گرفته و یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که از تلویزیون خود کاربری خانگی، معمولی و تماشای برنامه‌های تلویزیونی را انتظار دارند.

پنل این تلویزیون از نوع IPS بوده که علاوه بر کیفیت مناسب زاویه دید خیلی خوبی را ارائه می‌کند. نور پس زمینه‌ی x80j توسط Direct LED کنترل می‌شود تا بتواند بنا به نور محیط اطراف تلویزیون بهترین تصاویر را نمایش دهد. عمق رنگ 10 بیت تلویزیون و حداکثر روشنایی 369 نیت باعث شده است تا تصاویر در این تلویزیون با وضوح بالا و رنگبندی جذاب و گسترده نمایش داده شود. سونی در X80j از پردازنده‌ی قدرتمند X1 4K HDR Processor استفاده کرده است که در مدل های رده بالای سال 2020 مانند X9000H استفاده کرده بود و این پردازنده‌ی قوی یکی از نقاط قوت x80j محسوب می‌شود. 

تلویزیون x80j از رفرش ریت 50 هرتز بهره برده است که توانایی پردازش تصاویر با نرخ به روزرسانی 60 هرتز را نیز داشته و با استفاده از تکنولوژی های متعددی مانند Motionflow XR 200 می‌تواند تصاویر با سرعت بالا مانند مسابقات ورزشی و یا بازی های ویدئویی را به صورت واضح و با کیفیت نمایش دهد اما به دلیل عدم پشتیبانی از HDMI 2.1، قابلیت VRR، رفرش ریت 120 هرتز و … نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای گیمینگ حرفه‌ای باشد. در تصویر زیر نظر یکی از خریداران سونی x80j از وبسایت آمازون را میتوانید مشاهده کنید. 

نظرات کاربران بهترین تلویزیون 65 اینچ سونی

این تلویزیون تصاویر را با کیفیت 4K و رزولوشن 3840 در 2160 نمایش داده و توانایی پشتیبانی از تکنولوژی HDR و فرمت هایی نظیر HLG – HDR 10 – Dobly Vision را داشته و میتواند این تصاویر را با کیفیت بسیار بالایی نمایش دهد. استفاده از تکنولوژی هایی همچون Live Color و Triluminos Pro باعث شده است تا رنگ های تصاویر در x80j به صورت زنده، نزدیک به واقعیت و با طیف رنگبندی حدود 2 میلیارد نمایش داده شود. از آنجایی که سونی x80j از تکنولوژی Object-based HDR remaster استفاده می‌کند، می‌تواند جزئیات و عناصر داخل تصاویر را تشخیص بدهد و پس از پردازش کیفیت، کنتراست تصاویر، رنگ و عمق تصاویر را بهبود بخشیده و با کیفیت بالاتری نمایش دهد. خصوصا تصاویر با محتوای HDR را با عمق بسیار بیشتری به تصویر میکشد. 

سیستم صوتی x80j سونی از دو بلندگو با توان 10 وات تشکیل شده است که جمعا خروجی 20 وات را به همراه دارد. این سیستم صوتی از نوع Bass Reflex Speaker و X-Balanced Speaker و بلندگوها از نوع Full Range (Bass Reflex) تشکیل شده اند که باعث می‌شود صدای تلویزیون بسیار با کیفیت و با بیس مناسبی ارائه شود اما نمیتوان انتظار صدای خیلی فراگیری مانند x9500h را داشت. از شاخص ترین تکنولوژی های به کار رفته در سیست صوتی سونی x80j می‌توان به تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation اشاره کرد. این تکنولوژی محیط اطراف تلویزیون را آنالیز کرده و صدای تلویزیون را با توجه به محیط اطراف تلویزیون تنظیم کرده و سپس پخش میکند. 

تلویزیون هوشمند سونی 65x80j از سیستم عامل اندروید تی‌وی نسخه 10 و رابط کاربری گوگل تی‌وی بهره‌برده است که قابلیت ارتقاء و آپدیت اندروید و گوگل تی‌وی در آن دیده شده است. رابط کاربری این تلویزیون بسیار روان و پر سرعت بوده و هیچگونه تاخیر، لگ و یا کندی سرعتی در اجرای آن دیده نمی‌شود. اپلیکیشن های کاربردی بسیاری مانند نتفلیکیس، گوگل پلی، اپل تی‌وی و … به صورت پیشفرض بر روی تلویزیون نصب بوده و میتوانید از این برنامه ها استفاده کنید و یا به وسیله گوگل پلی اپلیکیشن مورد نظر خود را دانلود و نصب کنید. x80j سونی از Chromecast داخلی بهره برده است و شما می‌توانید به راحتی تلفن همراه هوشمند خود را به تلویزیون متصل کنید و یا صفحه نمایش موبایل خود را بر روی تلویزیون تماشا کنید. 

 

 

معرفی بهترین تلویزیون 65 اینچ سونی 2021

تلویزیون سونی x85j یکی از اقتصادی ترین تلویزیون‌های گیمینیگ سونی است که در سال 2021 به بازار معرفی و عرضه شد. ویژگی های بسیار زیادی مانند رفرش ریت 120 هرتزی، پشتیبانی از HDMI 2.1، پشتیبانی VRR، پشتیبانی ALLM و …. باعث شده است تا این تلویزیون جزء مدل‌های گیمینگ بشمار بیاید. 

سونی X85J در صفحه نمایش خود از پنل VA استفاده کرده است که میتواند کیفیت تصویر 4K را با رزولوشن بالای 3840 در 2160 نمایش دهد. با استفاده از تکنولوژی Direct LED نور صفحه را با توجه به نور محیط تنظیم و تغییر داده تا بتواند با توجه به نور محیطی که تلویزیون در آن قرار گرفته است بهترین کیفیت را در اختیار شما قرار بدهد. از لحاظ طراحی و ساخت هم این مدل جزء مدل‌های زیبای 2021 قرار میگیرد و با حاشیه های کمتر از1 سانت باعث شده علاوه بر زیبایی تلویزیون تماشای تلویزیون نیز لذت بخش شود. 

پردازنده‌ای که X85J از آن استفاده میکند از نوع 4K HDR Processor X1 بوده که باعث میشود پردازش تصاویر با سرعت بسیار بالایی صورت بگیرد و حتی در هگام تعویض کانال نیز شما این مورد را به خوبی مشاهده میکنید که در کسری از ثانیه کانال عوض شده و میتوانید شبکه‌ی جدید را تماشا کنید. این پردازنده در پردازش تصاویر نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته میتوانید تصاویر را با کمترین میزان تاخیر پردازش کند. 

همانطور که گفته شد این تلویزیون از تکنولوژی‌های بسیار زیادی بهره برده است که باعث شده تا در زمره تلویزیون های گیمینگ قرار بگیرد. یکی از این ویژگی های مربوط به input lag یا نرخ انتقال تصاویر است که در کیفیت تصویر 4K و رفرش ریت 120 هرت عملکر عالی داشته و برای گیمر ها میتواند تجربه بسیار لذت بخشی را به همراه داشته باشد. 

در زمینه‌ی طیف رنگبندی و عمق رنگ نیز عملکرد بسیار  خوبی داشته و میتوانید تصاویر را با طیف رنگبندی بیش از یک میلیادر تماشا کنید. در کل اگر به دنبال یک تلویزیون همه کاره هستین که علاوه بر تماشای فیلم و سریال بتوانید بازی‌های ویدئویی را با کیفیت بالا تجربه کنید قطعا X85J سونی میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. 

برترین تلویزیون های 65 اینچ سونی 2020 و 2021

تلویزیون سونی x90j جز تلویزیون‌های پرچمدار و رده بالای سونی در سال 2021 محسوب میشود. این تلویزیون از پردازنده‌ی بسیار قوی Cognitive Processor XR استفاده کرده است که باعث میشود سرعت پردازش تصاویر بسیار بالا باشد و سرعت سیستم عامل تلویزیون نیز به صورت چشمگیری بالا برود. این پردازنده در عملکر کلی تلویزیون مانند نمایش تصاویر و رنگبندی ها، سیستم صوتی، قابلیت های هوشمند و … نیز تاثیر بسیار مثبتی داشته و باعث شده است که تلویزیون در عملکرد تمامی بخش ها فوق‌العاده ظاهر شود. 

پنل VA سونی X90J باعث شده است تا کیفیت تصاویر و رنگبندی ها بسیار چشم گیر باشد و رنگ های تلویزیون به صورت بسیار زنده و نزدیک به واقعیت نمایش داده شود. درست است که از پنل VA استفاده کرده است اما زاویه‌ی دید این تلویزیون عملکرد بسیار خوبی داشته و با استفاده از تکنولوژی هایی که بهره برده است توانسته کیفیت تصاویر را در زاویه‌های گوناگون حفظ شود و در هنگام تعویض زاویه‌ی تلویزیون با کمترین افت کیفیت مواجه باشیم. 

x90j سونی از نور پس زمینه‌ی Direct Full Array LED بهره برده است که عملکرد خیره کننده‌ای در کیفیت تصاویر داشته و میتواندا به صورت خودکار نور صفحه نمایش تلویزیون شما را با نور محیط تطبیق دهد. این قابلیت باعث میشود که تصاویر در محیط های با نور مختلف عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و تحت هر شرایط نوری شما تصاویر را با کیفیت بالا و عمق رنگ خوب تماشا کنید. 

اما کیفیت تصاویر این تلویزیون به همینجا ختم نمیشود. x90j دارای 11 حالت تصویر مختلف است که میتوانید با توجه به محتوای مورد نظر خود تنظیمات حالت تصویر را تغییر دهید تا برنامه‌های خود را با بالاترین کیفیت ممکن تماشا کنید. حالت هایی مانند گیمینگ، سینمایی، نت گردی و … این امکان را به شما تا حالت تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

امکانات بسیار زیادی برای گیمینگ این تلویزیون تعبیه شده است تا بتوانید تجربه عالی در Gaming داشته باشید. پورت خروجی HDMI 2.1 – پشتیبانی از رفرش ریت متغیر یا همان VRR – پشتیبانی از Input lag متغیر یا همان ALLM و بسیاری دیگر از ویژگی‌های که این تلویزیون دارد این مدل را به یک تلویزیون گیمینگ تمام عیار تبدیل کرده است. تنها ایرادی که میتوان از تلویزیون های سونی در زمینه‌ی گیمینگ گرفت عدم پشتیبانی تصاویر 1440 در رفرش ریت 120 هرتز است که احتمالا در سال های بعدی آپدیت شود.  در کل میتوان گفت x90j یک تلویزیون تمام عیار است که البته با توجه به قیمت نسبتا بالایی که دارد تمام این قابلیت ها قابل حدس بوده و مشتریان خاص خود که تلویزیون کامل میخواهند را دارد. 

نتیجه گیری کلی میتاکالا

در میان تلویزیون های 2020، سونی 65x7500h نیز وجود دارد اما با توجه به مشخصات و امکانات تلویزیون های فعلی بازار نمی‌توان این مدل را جزء بهترین تلویزیون 65 اینچ سونی دانست اما قطعا جزء ازران ترین تلویزیون سونی 65 اینچ قرار دارد. در میان مدل‎‌های 2021 سونی تلویزیون های x85j – x90j و x95j نیز وارد بازار شده است که در بروزرسانی های بعدی مقاله به معرفی این مدل‌ها خواهیم پرداخت اما در لیست زیر می‌توانید قیمت و مشخصات این تلویزیون ها را مشاهده کنید.
اگر قصد خرید تلویزیون برای تماشای برنامه های تلویزیونی و کاربری خانگی دارید پیشنهاد ما تلویزیون x8000h و x80j بوده که بنا به نوع سلیقه و مقدار بودجه‌ای که در نظر دارین میتوانید بین این دو مدل انتخاب کنید. اگر از تلویزیون خود انتظار کاربری حرفه‌ای تماشای فیلم و سریال و کنتراست بالای تصاویر و رنگبندی را دارید تلویزیون x9500h و x95j می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد. 

اگر قصد شما از خرید تلویزیون برای گیمینگ و بازی کنسول‌های نسل 9 است حتما به سراغ x9000H و یا X90j بروید. در انتها اگر قصد خرید یک تلویزیون 65 اینچ گیمینگ با قیمت اقتصادی دارید که همزمان بتوانید کنتراست تصاویر خوبی را تجربه کنید تلویزیون X85J قطعا انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. 

در صورتی که سوالی داشته و یا در انتخاب مدل‌های مختلف مشاوره‌ای لازم داشتین میتوانید با مشاوران و کارشناسان میتاکالا تماس بگیرید. اگر تجربه‌ای از خرید و یا استفاده‌ی تلویزیون های سونی نام برده شده دارید لطفا در زیر همین پست با دیگران به اشتراک بگذارید. 

مقایسه کلی و لیست قیمت

در صورتی که این صفحه را با گوشی موبایل مشاهده میکند برای مشاهده‌ی کلی جدول و لینک قیمت جدول را به سمت راست بکشید. 

منبع: بررسی کارشناسان میتاکالا و وب سایت RTINGS 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه