راهنمای خرید تلوزیون گیمینگ

راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

یک تلویزیون گیمینگ خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ شاید این سوالی باشد که هر کسی پیش از خرید تلویزیون گیمینگ بپرسد. تلویزیون هایی که می توانند بازی ها را به خوبی نمایش دهند باید ویژگی های خاصی داشته باشند تا بازی ها را روان، با حداقل لگ و با کیفیت تصویری بالا نمایش دهند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم مهمترین ویژگی هایی که در هنگام خرید تلویزیون گیمینگ باید به آنها توجه کنید و مواردی که در راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ مهم بوده و حتما باید قبل از خرید آن‌ها را بررسی کنید چه مواردی هستنند تا بتوانید بر اساس نوع نیاز و بودجه بهترین انتخاب را داشته باشید.

در انتهای این مقاله لیستی از 10 تلویزیون گمینیگ در برندهای مختلف را نام بردیم. همچنین میتوانید تمام تلویزیون‌های موجود گیمینگ در میتاکالا را در صفحه‌ی تلویزیون گیمینگ مشاهده فرمایید.

اّنس گرفتن کنسول‌های بازی با تلویزیون‌ها!

کنسول های بازی از دیرباز با تلویزیون ها همراه بوده اند. در واقع با اینکه می توان کنسول ها را به مانیتور های گیمینگ نیز متصل کرد، ولی اغلب کاربران ترجیح می دهند از تلویزیون استفاده کنند. تلویزیون های گیمینگ بزرگ تر و با کیفیت تر هستند و حس بازی با آنها بسیار بهتر است. در حال حاضر سه کنسول بازار را در اختیار خود گرفته اند که شامل: Xbox Series X، Xbox Series S (هر دو ساخت مایکروسافت) و مشهور تر از همه Play Station 5 ساخت سونی می شوند. این کنسول ها آمده اند تا بازی ها را به راحتی با کیفیت 4K و فریم ریت 60 فریم به بالا اجرا کنند. کارایی هوشمندانه تر، کیفیت فوق العاده بالای تصاویر و… همه از ویژگی های کنسول های نسل نهم محسوب می شوند. این کنسول ها همچنین می توانند برخی بازی ها را به کیفیت 8K اجرا کنند ولی آنقدر قدرت ندارند که در بازی های با کیفیت بالا، فریم ریت بالایی ارائه دهند.

اگر یک تلویزیون گیمینگ با کیفیت 8K خریده اید و چیزی کمتر از گیمینگ با این کیفیت و فریم ریت عالی شما را راضی نمی کند، باید به سراغ سیستم های گیمینگ بروید. سیستم های گیمینگ که با نام دسکتاپ گیمینگ و یا کامپیوتر گیمینگ نیز شناخته می شوند، قابلیت ارتقاء بسیار بالایی را دارند و حتی می توانید سیستیمی اسمبل کنید که به راحتی بتواند بازی ها را با کیفیت 8K نیز اجرا کند. برای داشتن چنین سیستمی باید از کارت های گرافیک قدرتمندی همچون RTX 3090، RTX 3080 Ti، RTX 3080 ساخت انویدیا و یا RX 6900 XT ساخت AMD استفاده کنید. واضح است که اسمبل کردن یک سیستم گیمینگ قدرتمند هزینه بالایی دارد ولی از آن سو سیستم ها کارایی بالاتری از کنسول ها دارند و می توانند بازی ها را با کیفیت بهتری اجرا کنند. از سویی امکان ارتقاء سیستم ها نیز وجود دارد و می توانید هر وقت خواستید می توانید سیستم خود را با قطعات قدرتمند تری ارتقاء دهید در حالی که کنسول ها را نمی توان ارتقاء داد.

نقش کیفیت تصویر در تلویزیون گیمینگ

نقش کیفیت تصویر در تلویزیون‌های گیمینگ

یکی از مهمترین نکاتی که پیش از خرید تلویزیون گیمینگ باید به آن توجه کنید، کیفیت تلویزیونی است که خریداری می کنید. اگر تلویزیونی با کیفیت پایین خریداری کنید، نمی توانید کارایی واقعی کنسول های نسل نهم و سیستم های گیمینگ جدید را تجربه کنید و از سویی اگر تلویزیونی با کیفیت بسیار بالا نیز خریداری کنید باید هزینه زیادی برای خرید سیستمی که بتواند چنین کیفیتی را پشتیبانی کند خواهید داشت. بنابراین با توجه به تمامی آیتم ها باید اقدام به انتخاب کیفیت مورد نیاز خود کنید. در حال حاضر تلویزیون های موجود در بازار از سه کیفیت برخوردارند که به شرح زیر است:

  • کیفیت Full HD: کیفیت Full HD یا همان 1920 در 1080 پیکسل زمانی در دنیای دیسپلی ها سلطنت می کرد ولی امروزه در حال انقراض است. در حال حاضر به ندرت بتوان تلویزیون جدیدی را یافت که کیفیت Full HD داشته باشد و از سویی به واسطه قدرتمند تر شدن کنسول ها و سیستم های گیمینگ، دیگر این کیفیت جوابگو نیست. بنابراین از خرید تلویزیون گیمینگ با کیفیت فول اچ دی خودداری کنید.

 

  • کیفیت 4K: کیفیت 4K یا همان 3840 در 2160 پیکسل در حال حاضر بازار تلویزیون ها و دیگر نمایشگر ها را بدست گرفته است. به واسطه قدرت سخت افزاری کنسول ها و سیستم های گیمینگ جدید، داشتن تلویزیونی که از این کیفیت برخوردار باشد حیاتی به نظر می رسد. امروزه تولید کنندگان، تلویزیون هایی را با قیمت های بسیار متنوعی با کیفیت 4K عرضه می کنند و از این رو می توانید با توجه به بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

  • کیفیت 8K: کیفیت 8K یا همان 7680 در 4320 پیکسل به عنوان کیفیت سطح بالا در تلویزیون های امروزی شناخته می شود. گیمینگ با این کیفیت هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اولین هزینه خرید تلویزیونی است که چنین کیفیتی ارائه کند که معمولا شامل گرانترین محصولات کمپانی های سازنده تلویزیون می شود. دومین هزینه مربوط به خرید سیستم گیمینگ قدرتمند است. کنسول های بازی توانایی اجرای بازی های جدید با کیفیت 8K را ندارند (در واقع باید گفت توان اجرای روان چنین بازی هایی را ندارند) و از این رو به سیستم های گیمینگ قدرتمند احتیاج خواهید داشت. سیستم شما برای اجرای روان و لذت بخش بازی با چنین کیفیتی باید حداقل از کارت گرافیک RTX 3080 و RX 6900 برخوردار باشد که خود به تنهایی هزینه بالایی دارند. از سویی سیستمی که دارای چنین کارت گرافیکی باشد خود به خود نیاز به پردازنده قوی، پاور قوی، مادربرد گیمینگ و… نیز خواهد داشت که نتیجه آن قیمتی بسیار بالا خواهد بود. بنابراین پیش از خرید چنین تلویزیونی برای گیمینگ باید به فکر وسیله ای که می خواهید با آن با این کیفیت بازی کنید نیز باشد. نکته بعد در خصوص این کیفیت اینکه در حال حاضر پورتی که بتواند در کیفیت 8K رفرش ریتی بالاتر از 60 هرتز را پشتیبانی کند وجود ندارد و از این رو نمی توانید از فریم ریت هایی بالاتر از 60 فریم بر ثانیه برخوردار شوید.

 

ویژگی های تلویزیون گیمینگ

4 ویژگی یک تلویزیون گیمینگ که باید در هنگام خرید بررسی کنید

در تلویزیون‌های گیمینگ 4 ویژگی رفرش ریت 120 هرتز، VRR، ALLM و خروجی HDMI 2.1 جزء ارکان اصلی این تلویزیون ها شمرده می‌شود. اما اینکه هر کدام از این ویژگی‌ها چه عملکردی دارند و در هنگام بازی چه نقشی را ایفا میکنند را میتوانید در ادامه‌ی مقاله‌ی راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ مطالعه کنید. 

رفرش ریت یا فریم ریت

ابتدا بگوییم فریم ریت و رفرش ریت چیست؟ فریم ریت به تعداد فریمی که در زمان یک ثانیه نمایش داده می شود اشاره دارد و به منظور نشان دادن نتیجه نهایی استفاده از یک قطعه سخت افزاری به کار می رود. با یک مثال موضوع را روشن تر می کنیم. برای نمونه وقتی گفته می شود پلی استیشن 5 از پلی استیشن 4 قدرتمند تر است، نتیجه نهایی آن این است که می تواند یک بازی را با تنظیمات یکسان، با فریم ریت بالاتر اجرا کند. فریم ریت رابطه مستقیمی با قدرت سخت افزاری داشته و هر چه سخت افزار قوی تر باشد، فریم ریت بالاتری در بازی ها ارائه خواهد شد. برای اینکه به خوبی بدانید در بازی چه اتفاقاتی در حال وقوع است، سخت افزار شما باید بتواند بازی را با حداقل فریم ریت 30 فریم بر ثانیه اجرا کند. حال اگر بخواهید از یک بازی لذت ببرید باید سخت افزاری داشته باشید که بتواند بازی ها را با حداقل 60 فریم بر ثانیه اجرا کند. فریم ریت 120 فریم بر ثانیه نیز در حال حاضر به عنوان حد بالای لذت گیمینگ مطرح است و تحقیقات نشان می دهد چشم انسان نمی تواند به خوبی فریم ریت های بالای 120 فریم بر ثانیه را درک کند.

رفرش ریت چیست

اما داشتن سخت افزاری که فریم ریت خوبی ارائه دهد کافی نیست و باید نمایشگری داشته باشید که بتواند این فریم ریت بالا را به نمایش درآورد. رفرش ریت یا همان نرخ تازه سازی به تعداد تغییر تصاویر در یک ثانیه اشاره دارد. در واقع برای اینکه بتوانید 60 فریم بر ثانیه را ببینید باید تلویزیونی با رفرش ریت 60 هرتزی و بالاتر داشته باشید. استفاده از تلویزیونی با رفرش ریت پایین تر از قدرت سخت افزاری باعث می شود قدرت کنسول و یا سیستم هدر رود. به این صورت که اگر سیستم شما به خوبی می تواند بازی را فریم ریت 120 فریم بر ثانیه اجرا کند و شما تلویزیونی با رفرش ریت 60 هرتزی داشته باشید، عملا بازی را با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه تجربه خواهید کرد. در حال حاضر اغلب تلویزیون های جدید رفرش ریت 60 و یا 120 هرتزی ارائه می کنند که برای گیمینگ مناسب است.

VRR چیست و چه کاربردی دارد؟

از مهمترین متر و معیار های خرید تلویزیون برای گیمینگ، برخورداری از فناوری VRR است. فناوری VRR که مخفف Variable Refresh Rate و به معنای رفرش ریت متغیر است، می تواند کمک بزرگی به لذت بیشتر از گیمینگ کند. اما چگونه؟ در بالا در مورد فریم ریت و رفرش ریت توضیح دادیم. در اینجا باید این نکته را اضافه کنیم که فریم ریت اصلا ثابت نیست و در جریان بازی هر لحظه تغییر می کند. در واقع وقتی می گویند پلی استیشن 5 می تواند بازی های 4K را با فریم ریت 60 فریم بر ثانیه و یا بالاتر اجرا کند به معنای فریم ریت ثابت نیست و فریم ریت ممکن است حتی به بالای 100 برسد و یا به زیر 50 سقوط کند. در واقع با توجه به صحنه ای که در بازی در حال پخش است، فریم ریت تغییر می کند. برای نمونه زمانی که در بازی در حال راه رفتن هستید ممکن است فریم ریت به 60 FPS برسد ولی زمانی که یک انفجار رخ می دهد، به دلیل اینکه به تصویر کشیدن انفجار نیاز به پردازش سنگین تری دارد، قدرت سخت افزاری دستگاه تحت تاثیر قرار گرفته و فریم ریت افت می کند و مثلا به 50 یا 40 می رسد.

فریم ریت در حالی در هر لحظه و موقعیت تغییر می کند که رفرش ریت ثابت است و برای نمونه در عدد 60 هرتز و یا 120 هرتز مانده است. تغییرات ناگهانی فریم ریت و ثابت بودن رفرش ریت موجب ایجاد مشکلی به نام Screen Tearing یا همان پارگی تصویر می شود. این حالت می تواند تاثیر زیادی بر کیفیت بازی گذاشته و لذت بازی را به شدت کاهش دهد. از این رو دو شرکت AMD و انویدیا به عنوان سازندگان کارت های گرافیک در جهان، فناوری را توسعه داده اند تا با Screen Tearing مقابله کنند. شاید زیاد در دنیای گیمینگ با واژه های FreeSync و G-Sync روبرو شده باشید. خوب است بدانید FreeSync همان نام تجاری فناوری VRR توسعه یافته توسط AMD است و G-Sync نام تجاری فناوری VRR توسعه یافته توسط انویدیا است.

ویژگی vrr در تلویزیون گیم

فناوری VRR توسعه یافته توسط این دو غول صنعت کارت های گرافیک تفاوت هایی دارند که البته از نظر فنی قابل توجه نیست و هر دو به خوبی می توانند Screen Tearing را از بین ببرند. در حال حاضر اغلب تلویزیون های بازار از فناوری FreeSync  شرکت AMD استفاده می کنند که دلایل متعدد دارد. فناوری FreeSync شرکت AMD رایگان است و نیازی به سخت افزار ندارد. ولی فناوری G-Sync شرکت انویدیا هزینه دارد و نیاز است یک قطعه سخت افزاری در مانیتور یا تلویزیون تعبیه شود. از آن مهمتر اغلب استفاده گیمینگ از تلویزیون به پلی استیشن و ایکس باکس ارتباط دارد. خوب است بدانید پردازنده گرافیکی هر دو این کنسول ها را شرکت AMD ساخته است. از این رو برای اینکه در هنگام بازی با این کنسول ها با پارگی تصویر روبرو نشوید، تلویزیون شما باید از فناوری FreeSync برخوردار باشد. به این دلایل است که در تلویزیون های اندکی، که معمولا در بین نمونه های لوکس قرار می گیرند، از فناوری G-Sync استفاده می شود در حالی که FreeSync بازار را در اختیار دارد. (این موضوع در مورد مانیتور های گیمینگ برعکس است و به واسطه برتری انویدیا در کارت های گرافیک، اغلب مانیتور های مطرح بازار از G-Sync برخوردارند.) توجه داشته باشید این فناوری ها بر روی سخت افزار رقیب کار نمی کنند. بنابراین اگر کارت گرافیک شما ساخت انویدیا است باید تلویزیون یا مانیتور شما از G-Sync برخوردار باشد و برعکس.

نکته دیگر در مورد VRR اینکه این فناوری نمونه های مختلف دارد. مثلا یک نمونه تنها تا رفرش ریت 60 هرتزی کار می کند و از این رو می تواند تمامی فریم ریت های زیر 60 فریم بر ثانیه را پوشش دهد ولی برای بیش از این مقدار کارایی ندارد. از این رو بهتر است در زمان خرید توجه کنید که ورژن VRR تلویزیون بتواند تا رفرش ریت 120 هرتزی را پشتیبانی کند تا در فریم ریت های بالا دچار مشکل نشوید. البته ذکر این نکته لازم است که VRR با توجه به رفرش ریت تلویزیون عمل می کند و از این رو در تلویزیون گیمینگی که رفرش ریت آن تا 60 هرتز است عملا نمی توان VRR با قابلیت پشتیبانی از 120 هرتز داشت.

اینپوت لگ

اینپوت لگ یا همان تاخیر ورودی، یکی از مهمترین مولفه های خرید تلویزیون گیمینگ است. اگر بخواهیم خیلی خلاصه اینپوت لگ را تعریف کنیم باید بگوییم اینپوت لگ در واقع فاصله زمانی بین فشردن دکمه و مشاهده عملکرد آن در بازی است. برای نمونه شما زمانی که در یک بازی بر روی دکمه ای برای شلیک کردن کلیک می کنید، زمانی که طول می کشد تا در تلویزیون شلیک را مشاهده کنید با نام اینپوت لگ شناخته می شود. تلویزیون های مدرن به حالت بازی یا Game Mode مجهز هستند. فعال کردن این حالت شامل یک سری تغییرات در تلویزیون می شود که از جمله آنها تغییراتی است که در کنتراست روی می دهد. ولی از مهمترین تغییراتی که Game Mode ایجاد می کند، کاهش اینپوت لگ است که می تواند حتی اینپوت لگ را تا 90 درصد و یا بیشتر کاهش دهد.

در تلویزیون های مدرن قابلیتی به نام ALLM وجود دارد که مخفف عبارت Auto Low Latency Mode و به معنای حالت کاهش خودکار تاخیر است. این قابلیت با تشخیص اینکه یک بازی در حال اجرا است، به صورت خودکار Game Mode را فعال می کند. از این رو بر خلاف تبلیغاتی که پیرامون ALLM صورت می گیرد، این ویژگی کارایی خاصی بر گیمینگ نداشته و شما می توانید به صورت دستی نیز Game Mode را فعال کنید و این قابلیت صرفا باعث راحتی کار شما شده است.

input lag تلویزیون گیمینگ

 یکی از مواردی که بر روی اینپوت لگ تاثیر می گذارد، رفرش ریت نیتو تلویزیون است که هر چه بالاتر باشد، اینپوت لگ کمتر و کمتر خواهد بود. اما چه میزان اینپوت لگی مناسب است؟ ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اینپوت لگ بر واحد میلی ثانیه سنجیده می شود که به معنای هزارم ثانیه است. و از این رو وقتی می گویند یک تلویزیون اینپوت لگ 20 میلی ثانیه ای دارد فاصله بین فشردن دکمه و مشاهده عملکرد در تلویزیون، 20 هزارم ثانیه به طول می انجامد. در پاسخ این سوال که چه میزان اینپوت باید گفت برای هر گیمری متفاوت است و ممکن است کسی با اینپوت لگ 100 میلی ثانیه ای نیز مشکلی نداشته باشد ولی کسی با اینپوت لگ 40 میلی ثانیه ای نیز مشکل داشته باشد. در ادامه بازه های اینپوت لگ را بررسی می کنیم.

  • بین 80 تا 100 میلی ثانیه: این میزان اینپوت لگ را گیمر های معمولی نیز می توانند درک کنند و ممکن است بر روی تجربه گیمینگ تاثیر داشته باشد. این میزان اینپوت لگ به خصوص در زمان بازی آنلاین خود را نشان می دهد و می تواند بر روی نتیجه بازی تاثیر گذار باشد.
  • بین 50 تا 80 میلی ثانیه: این میزان اینپوت لگ تاثیر کمی روی بازی دارد هر چند تاثیر گذار است و به خصوص در هنگام بازی آنلاین می تواند اندکی مشکل ایجاد کند هر چند تاثیر کلی آن زیاد نیست.
  • بین 40 تا 50 میلی ثانیه: این میزان اینپوت لگ مناسب ارزیابی می شود و تاثیر حداقلی بر روی بازی ها و حتی بازی های آنلاین دارد. معمولا گیمر های عادی نمی توانند اینپوت لگ های کمتر از این میزان را تشخیص دهند.
  • بین 30 تا 40 میلی ثانیه: این میزان اینپوت لگ به یک استاندارد در بین تلویزیون های گیمینگ بدل شده است و تلویزیون های زیادی تلاش دارند تا به این بازه دست یابند. به سختی بتوان اینپوت لگی در این بازه را تشخیص داد.
  • بین 20 تا 30 میلی ثانیه: این میزان اینپوت لگ به عنوان حد مناسبی از تاخیر شناخته می شود و می توانید به راحتی با تلویزیونی که چنین اینپوت لگی ارائه می کند بازی آنلاین کنید و مطمئن باشید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. محدود گیمر های حرفه ای هستند که می توانند چنین تاخیر هایی را تشخیص دهد.
  • بین 10 تا 20 میلی ثانیه: تشخیص چنین اینپوت لگی اگر نه غیر ممکن که بسیار بسیار سخت است. در واقع تلویزیونی که چنین تاخیر ورودی ارائه می کند می تواند گزینه مناسبی برای گیمینگ باشد و به راحتی و بدون مشکل می توانید با آن بازی های آنلاین اکشن را تجربه کنید.
  • کمتر از 10 میلی ثانیه: اینپوت لگ های کمتر از 10 میلی ثانیه ای قابل تشخیص نیستند. در واقع مغز انسان نمی تواند اینپوت لگ های کمتر از 10 میلی ثانیه را تشخیص دهد. از این رو می توانید با خیالی آسوده و بدون هرگونه نگرانی از لگ و تاخیر هر بازی اکشن و پر هیجانی را امتحان کنید. تلویزیون هایی که چنین اینپوت لگ هایی ارائه می کنند معمولا رفرش ریت 120 هرتزی دارند که همانطور که در بالا اشاره شد بر روی اینپوت لگ تاثیر دارد.

پورت HMDI

امروزه پورت HDMI به عنوان مهمترین پورت یک تلویزیون شناخته می شود. در حال حاضر اغلب تلویزیون ها از پورت های HDMI 2.0، HDMI 2.1 و یا ترکیبی از هر دو استفاده می کنند. اما این دو پورت چه تفاوتی دارند؟ پورت HDMI 2.0 می تواند بازی ها را با کیفیت 4K و رفرش ریت 60 هرتزی پخش کند در حالی که پورت HDMI 2.1 می تواند بازی ها را با کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی و یا کیفیت 8K و رفرش ریت 60 هرتزی ارائه کند. با این حال اگر هدف شما از خرید تلویزیون گیمینگ، استفاده آن برای کنسول های بازی است، نیازی به پورت HDMI 2.1 نخواهید داشت چرا که کنسول هایی مانند PS5 و ایکس باکس سری ایکس آنقدر قوی نیستند که بتوانند بازی های زیادی را در کیفیت 4K را با فریم ریتی بالاتر از 60 فریم بر ثانیه ارائه کنند که نیاز مبرمی به پورت HDMI 2.1 وجود داشته باشد.

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ 2021

هم اکنون تلویزیون های بسیاری در بازار هستند که می توانند پاسخگوی نیاز گیمر های مختلف باشند و کارایی بالایی ارائه دهند. باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید تلویزیون گیمینگ، محصولی را انتخاب کنید که دوام مناسبی داشته باشد چرا که یک تلویزیون گیمینگ باید بتواند به خوبی در مدت طولانی با قدرت بالایی کار کند. بنابراین سعی کنید به سمت برند های چینی نروید و انتخاب های خود را به برند های کره ای و ژاپنی محدود کنید. ما در ادامه تعدادی گزینه را برای خرید تلویزیون گیمینگ معرفی می کنیم.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ AU9000

تلویزیون سامسونگ AU9000 مدل 2021 یک تلویزیون اقتصادی و ارزان قیمت برای گیمینگ محسوب می شود. این تلویزیون از کیفیت 4K و رفرش ریت 60 هرتزی برخوردار است. سامسونگ AU9000 همچنین دارای VRR است که البته تنها برای گیمینگ با کارت های گرافیک AMD همچون کنسول ها و سیستم های دارای اینگونه کارت ها می توانید مفید باشد. این تلویزیون از پورت های HDMI 2.0 استفاده می کند و در آن از نور پس زمینه Edge استفاده شده است که برای تلویزیونی در این بازه قیمتی غیر عادی نیست. تلویزیون سامسونگ AU9000 به عنوان گزینه مناسبی برای افرادی که می خواهند در هزینه خرید تلویزیون گیمینگ صرفه جویی کنند مناسب است. این تلویزیون در ابعادی بین 50 تا 75 اینچ عرضه می شود.

اقتصادی ترین تلویزیون گیمینگ سونی x85j

اگر خواهان یک تلویزیون گیمینگ با حداقل قیمت هستید می توانید روی X85J حساب کنید. این تلویزیون از پنل LED استفاده می کند و از کیفیت 4K با رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است. این تلویزیون از نور پس زمینه Direct LED برخوردار است ولی Full Array نیست و از Frame Dimming استفاده می کند. سونی X85J از فناوری FreeSync برخوردار است و از این رو به می توانید از آن برای گیمینگ با کنسول های بازی استفاده کنید. وجود پورت های HDMI 2.1 نیز سبب شده بتوانید بازی ها را با کیفیت 4K و رفرش ریتی 120 هرتزی بازی کنید. این تلویزیون در ابعادی بین 43 تا 85 اینچ عرضه می شود و قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

تلویزیون سونی x90j بهترین تلویزیون گیمینگ LED

چنانچه بودجه خود را اندکی افزایش دهید می توانید یک تلویزیون Full Array برای گیمینگ خریداری کنید. تلویزیون سونی X90J تنها اندکی از X85J گرانتر است ولی به واسطه Full Array بودن، ارزش خرید بالایی دارد. این تلویزیون کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی داشته و از پورت HDMI 2.1 برخوردار است. سونی X90J همچنین ارزان ترین تلویزیون این شرکت است که در آن از پردازنده شناختی XR استفاده شده است و از این رو کیفیت تصویر بسیار خوبی دارد. این تلویزیون نیز تنها از فناوری FreeSync استفاده می کند و از این رو تنها وسایل بازی دارای کارت گرافیک AMD را می توانید در آن استفاده کنید. (می توانید از سیستم های دارای کارت گرافیک انویدیا نیز استفاده کنید ولی ممکن است با مشکل پارگی تصویر روبرو شوید). این تلویزیون در ابعادی بین 50 تا 75 اینچی به بازار عرضه می شود.

تلویزیون ال جی گیم nano90

تلویزیون ال جی NanoCell 90 مدل 2021 یکی دیگر از گزینه های خوش قیمت این لیست است. این تلویزیون با کیفیت بالایی که از فناوری پنلNanoCell  وFull Array  حاصل شده است می تواند تجربه گیمینگ فوق العاده ای را ارائه کند. ال جی NanoCell 90 دارای کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی است و از پورت های HDMI 2.1 نیز برخوردار است. این تلویزیون از فناوری FreeSync به منظور رفع پارگی تصویر برخوردار است که باعث می شود گزینه مناسبی برای بازی با کنسول ها و سیستم های مبتنی بر AMD باشد. فناوری ALLM نیز برای راحتی کار در دسترس است. این تلویزیون ال جی در ابعاد 55، 65، 75 و 86 اینچی به بازار عرضه می شود.

تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1 دیگر نماینده ال جی در این راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ است. این تلویزیون از پنل اولد و کیفیت 4K و با رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است. تلویزیون ال جی C1 از هر دو فناوری FreeSync و G-Sync برخوردار است و از این رو می توانید از آن برای گیمینگ با کنسول های سونی پلی استیشن 5، مایکروسافت ایکس باکس سری ایکس و سیستم های گیمینگ استفاده کنید. این تلویزیون ال جی همچنین از ALLM نیز برخوردار بوده و از انواع فرمت های HDR به منظور بهبود کیفیت تصویر بهره می برد. تلویزیون ال جی C1 دارای پورت های HDMI 2.1 نیز هست و از این رو می توانید نهایت قدرت کنسول ها و سیستم ها را به چالش بکشید. این تلویزیون در ابعاد متنوعی شامل 55، 65، 77 و 83 اینچی به بازار عرضه می شود.

تلویزیون سونی A80J

تلویزیون سونی A80 یکی دیگر از تلویزیون های اولد با قیمت مناسب در این راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ است. این تلویزیون از پنلی با کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است. سونی A80J به فناوری FreeSync به منظور رفع پارگی تصویر مجهز شده است و از این رو تنها می تواند از کنسول های جدید و همچنین سیستم های با کارت گرافیک AMD پشتیبانی کند. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است و از فناوری ALLM نیز برخوردار می باشد. از این رو می توانید از گیمینگ با کیفیت 4K و فریم ریتی تا حداکثر 120 فریم بر ثانیه لذت ببرید. A80J نیز مانند بسیاری تلویزیون های 2021 سونی دارای پردازنده هوشمند XR است که تاثیر فوق العاده ای بر کیفیت تصویر داشته است. این تلویزیون اولد سونی در ابعاد 55، 65 و 77 اینچی عرضه می شود.

تلویزیون ال جی G1 یکی از بهترین تلویزیون های بازار برای گیمینگ به شمار می رود و اگر با قیمت آن مشکلی نداشته باشید می تواند گیمینگ بی نقصی را به شما ارائه کند. این تلویزیون از هر دو فناوری FreeSync و G-Sync برخوردار بوده و از این رو هم می تواند به عنوان تلویزیونی برای استفاده از کنسول ها و هم برای اتصال به سیستم گیمینگ مورد استفاده قرار گیرد. تلویزیون ال جی G1 دارای پنل اولد و کیفیت 4K با رفرش ریت 120 هرتزی است و از این رو کیفیت بسیار بالایی دارد. این تلویزیون همچنین از پورت های HDMI 2.1 پشتیبانی می کند و از این رو می توانید از گیمینگ با کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی لذت ببرید. پنل این تلویزیون از نوع OLED Evo است که در واقع مدلی توسعه یافته از اولد های معمول است. در این پنل از دوتریوم به جای هیدروژن استفاده شده است و از این رو طول عمر تلویزیون به شدت افزایش پیدا کرده و از سویی روشنایی آن نیز بهبود مناسبی یافته است. این تلویزیون در ابعاد 55، 65 و 77 اینچی در دسترس است.

تلویزیون سامسونگ Qn90A گیم

شماره 3

تلویزیون سامسونگ QN90A

سامسونگ QN90A به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ شناخته می شود. این تلویزیون از پنل Neo QLED با کیفیت 4K و رفرش ریت 120 هرتزی برخوردار است که نمونه پیشرفته پنل های QLED محسوب می شود. اصلی ترین وجه تمایز این پنل جدید استفاده از مینی LED به جای LED های سنتی استفاده می کند و از این رو با قرار گرفتن تعداد بسیار بیشتری لامپ در پس زمینه، کیفیت تصویر از طریق افزایش تعداد نقاط Dimming، بهبود قابل توجهی یافته است. این تلویزیون از فناوری FreeSync برای رفع پارگی تصویر برخوردار است و از این رو می توانید از QN90A به عنوان تلویزیون گیمینگ با کنسول های جدید و سیستم های گیمینگ دارای کارت گرافیک ساخت AMD استفاده کنید. این تلویزیون گیمینگ به ALLM مجهز شده است و از پورت های HDMI 2.1 نیز برخوردار است. تلویزیون سامسونگ QN90A در ابعاد 43 تا 98 اینچی به بازار عرضه می شود.

تلویزیون سونی Z9J

شماره 2

تلویزیون سونی Z9J

تلویزیون سونی Z9J به عنوان یکی از بهترین تلویزیون های 2021 سونی شناخته می شود و قیمت بالای آن نیز این مسئله را تایید می کند. تلویزیون سونی Z9J دارای پنل LED با کیفیت 8K و رفرش ریت 60 هرتزی است که البته مانند دیگر تلویزیون های 8K این لیست، می تواند کیفیت 4K با رفرش ریت 120 هرتزی را نیز ارائه دهد. این تلویزیون فوق العاده به VRR مجهز شده است تا خبری از پارگی تصویر نباشد و رفرش ریت و فریم ریت به خوبی با هم هماهنگ شوند. سونی Z9J به عنوان یکی از با کیفیت ترین تلویزیون های LED بازار شناخته می شود و با پردازنده قدرتمند XR خود می تواند تصاویری فوق العاده با کیفیت و زیبا را برای شما به نمایش درآورد. این تلویزیون همچنین به واسطه برخورداری از پنل Full Array، عمق و کیفیت رنگ های بسیار زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند برای تجربه گیمینگ لذت بخش تری را برای شما فراهم آورد. این تلویزیون در ابعاد 75 و 85 اینچی عرضه می شود.

تلویزیون ال جی سیگنچر ZX

شماره 1

تلویزیون ال جی سیگنچر ZX

اگر قیمت یک تلویزیون آخرین چیزی است که به آن فکر می کنید، یا به کمتر از بهترین ها راضی نیستید و یا سیستم گیمینگ قدرتمندی با کارت گرافیک RTX 3090 خریداری کرده اید و به دنبال یک همراه عالی برای آن هستید، هیچ تلویزیونی را بهتر از ال جی سیگنچر ZX پیدا نخواهید کرد. با قیمتی هم سطح خودرو های هیوندای و تویوتا، این تلویزیون آمده تا شما را با تجربه ای فراتر از گیمینگ معمولی آشنا کند. این تلویزیون دارای پنل اولد با کیفیت 8K و رفرش ریت 120 هرتزی است و از این رو اگر می خواهید بالاترین کیفیت ممکن در تلویزیون های امروزی را تجربه کنید، این تلویزیون می تواند گزینه فوق العاده ای باشد. ناگفته پیداست که این تلویزیون از هر دو فناوری FreeSync و G-Sync برخوردار بوده و می توانید با خیال راحت هر وسیله گیمینگی را به آن متصل کرده و از بازی با کیفیت عالی لذت ببرید. این تلویزیون گیمینگ فوق العاده در دو سایز 77 و 88 اینچی به بازار عرضه می شود.

جمع بندی راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ

واضح است که خرید یک تلویزیون برای گیمینگ باعث نمی شود که از سایر کاربرد های آن چشم پوشی شود. اغلب افراد از تلویزیون گیمینگ خود، برای دیگر کار ها مانند تماشای فیلم و شبکه های تلویزیونی نیز استفاده می کنند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید تلویزیون گیمینگ به تمامی ویژگی های آن توجه کنید تا در هزینه ها صرفه جویی شود. تلویزیون های شماره 10 تا 8 لیست بالا در زمره تلویزیون های اقتصادی قرار می گیرند و می توانند کیفیت و کارایی متوسطی را چه در زمینه گیمینگ و چه در زمینه تماشای فیلم ارائه دهند. اما به واسطه قیمت مناسبی که دارند در این لیست قرار گرفته اند. تلویزیون های شماره 7 تا 4 لیست بالا، تلویزیون های سطح بالایی هستند که با کیفیت بسیار بالای خود نه تنها کارایی بالایی در گیمینگ دارند بلکه می توانند گزینه های بسیار مطلوبی برای تماشای فیلم و تلویزیون نیز باشند. تلویزیون های پیشنهادی شماره 3 تا 1 نیز در گروه تلویزیون های لوکس بازار قرار می گیرند. این تلویزیون ها گزینه های مناسبی برای همراهی سیستم های گیمینگ قدرتمند هستند و از سویی می توانند فیلم ها و سریال ها را با کیفیتی مثال زدنی برای بیننده به نمایش درآورند.

در صورتی که نیاز به مشاوره‌ی خرید تلویزیون گیمینگ دارید میتوانید با کارشناسان میتاکالا ارتباط برقرار کنید. همچنین پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از آخرین تخفیفات و محصولات صفحه اینستاگرام میتاکالا را دنبال کنید.

برای مشاهده‌ی کلیه‌ی قیمت ها به صفحات زیر مراجعه کنید:

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه