بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ

معرفی بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ

در این مقاله قصد داریم تا بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ که در بازار موجود است را به شما معرفی کرده و سپس به صورت جداگانه هرکدام را بررسی کرده تا بعد از مقایسه شما بتوانید بر اساس بودجه ای که مدنظر دارید و کاربری که از تلویزیون انتظار دارین تلویزیون سونی 55 اینچ خود را انتخاب کنید. در ادامه تمام تلویزیون های 55 اینچ سونی سال 2020 و سال 2021 میلادی که در تابستان سال 1400 شمسی در بازار موجود است را معرفی و بررسی کرده ایم و هر مدل جدیدی که به بازار عرضه شود سعی میکنیم مدل را در اولین فرصت به این مقاله اضافه کنیم. 

تلویزیون های 55 اینچ به خاطر ابعاد مناسبی که با اکثر فضاهای منازل امروزی دارد، مورد استقبال بسیاری از خریداران تلویزیون قرار گرفته است. ارتفاع حدود 122 سانتی متر ( 121.4) و عرض حدود 69 سانتی متر (68.3) باعث شده است تا این تلویزیون در بسیاری از محیط ها و اتاق هایی با مساحت متوسط، نسبتا بزرگ و حتی بزرگ بتواند کیفیت تصویر مناسبی را برای تماشاچیان داخل اتاق به نمایش بگذارد. از طرفی دیگر از آنجایی که تمام تلویزیون های 55 اینچ سونی سال 2020 و 2021 هوشمند بوده و میتواند بسیاری از نیازهای مشتریان را مرتفع کند، از همین رو باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. 

هرچند تلویزیون 55 اینچ سونی نسبت به سایر برند های تلویزیون قیمت نسبتا بالاتری دارد اما به خاطر بسیاری از مزیت ها، سونی همیشه طرفداران خود را داشته است و اصولا کسانی که از تلویزیون سونی استفاده میکنند خیلی سخت میتوانند از برند های دیگر تلویزیون ها استفاده کنند. هرچند تلویزیون سونی هم مانند بسیاری از برندها مزایا و معیاب خود را دارد اما یکی از نقاط قوت این برند طول عمر مفید صفحه نمایش سونی است که با اختلاف از سایر برند ها پیشی گرفته است. در ادامه به معرفی بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ در سال 2020 میپردازیم. 

بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ سال 2020

معرفی بهترین تلویزیون های 55 اینچ سونی

این تلویزیون یکی از پر طرفدارترین و پر فروش ترین مدل های سونی سایز 55 اینچ در سال 2020 است. این مدل ارتقاء یافته و مدل جدیدتر سری 8000G بود که در سال 2020 توسط سونی وارد بازار شد. در همان ابتدای معرفی، سفارشات بسیار زیادی در سراسر دنیا برای این تلویزیون ثبت شد به طوری که در وبسایت Amazon این محصول در حدود چهار هزار و شش صد رای و نظر دهی داشته که از این تعداد توانسته امتیاز بسیار خوب 4.6 را کسب کند. این مدل در بازارهای جهانی با نام های X800H و X80H نیز شناخته می شود که در ایران با مدل X8000H شناخته میشود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید این تلویزیون در وبسایت آمازون با حدود %91 رضایت مشتریان یکی از تلویزیون های محبوب سونی در این سایت است. 

معرفی بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ

این مدل تلویزیون با کاربری تماشای فیلم و سریال یا همان خانگی و عمومی توانسته مشتریان زیادی را برای خود جذب کند. کیفیت صفحه نمایش 4K با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت پردازش 50 هرتز میتواند تصاویر را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. پردازشگر استفاده شده در این تلویزیون از نوع X1 4K HDR Processo بوده که از طریق تکنولوژی های گوناگونی که در پردازشگر به کار رفته است میتواند حتی تصاویری که کیفیت بالایی ندارند را با کیفیت 4K نمایش دهند. کنتراست تصاویر به وسیله تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer به طور خودکار و زمان های گوناگون تنظیم میشود تا تصاویر در زمان پخش محتواهای مختلف بتوانند بهترین کنتراست را به نمایش در بیاورند. 9 حالت تصویر برای تماشای تلویزیون در بخش تنظیمات قرار گرفته است تا شما بتوانید با توجه به تصاویری که مشاهده میکنید، حالت تصویر دلخواه خود را انتخاب کرده تا تصاویر را با بهترین کیفیت تماشا کنید. 

این تلوزیون از کیفیت های HDR و سایر فرمت های HDR مانند HLG، HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی میکند. قدرت خروجی صدای این تلویزیون 20 وات بوده که که از طریق 2 کانال صوتی صدا را پخش میکند. تکنولوژی های بسیاری مانند Dolby Atmos در سیستم صوتی این تلویزیون به کار رفته است تا بتواند کیفیت صدا را با بالاترین کیفیت پخش کند. این تلوزیون هوشمند بوده و از سیستم عامل اندروید نسخه 9 استفاده میکند و میتوانید به راحتی به موبایل خود متصل کنید. x800h از دستیار صوتی نیز پشتیبانی کرده و میتوانید از طریق جستجوی صوتی محتوای دلخواه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. 

در درگاه های ورودی از چهار پورت HDMI نسخه 2.0 استفاده شده است و برای درگاه های USB از دو ورودی USB 2.0 و USB 3.0 بهره برده. به طور کلی این تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال و کاربری خانگی عملکرد فوق العاده ای داشته و اگر از تلویزیون خود برای بازی های حرفه ای استفاده نمیکنید میتواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. 

 
معرفی بهترین تلویزیون 55 اینچ سونی

در معرفی بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ سال 2020 بی انصافی است اگر اسمی از مدل X9000H برده نشود! این تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سونی در سال 2020 میلادی است که با توجه به قیمت و امکاناتی که ارائه میکند سهم زیادی از بازار تلویزیون های گیمینگ را از آن خود کرده است. از امکاناتی که این تلویزیون باعث شده است جزء تلویزیون های گیمینگ قرار بگیرد، پشتیبانی از رفرش ریت 120hz هرتزی و پشتیبانی از درگاه خروجی HDMI 2.1 و پشتیبانی از VRR و ALLM است. پنلی که برای صفحه نمایش این تلویزیون به کار رفته است از نوع VA بوده که نسبت به پنل های IPS از وضوح کیفیت بالاتری برخوردار هستند، هرچند پنل VA زاویه دید کمتری نسب به IPS دارد اما برای گیمر ها این قضیه در مقابل کیفیت تصویر اهمیت چندانی ندارد. 

x9000h تصاویر را با کیفیت 4K  و رزولوشن 3840 در 2160 نمایش میدهد که بالاترین کیفیت در تصاویر 4K است. پردازشگر X1 4K HDR processor استفاده شده در این تلویزیون به کمک تکنولوژی های بسیار زیاد باعث شده است تا تصاویر با کیفیت بسیار بالا و کنتراست مناسب نمایش داده شود. این پردازشگر قدرتمند علاوه بر صفحه نمایش در سیستم صوتی و سیستم عامل هم نقش بسیار موثری داشته و با استفاده از تکنولوژی هایی مانند DTS Digital Surround و … باعث میشود تا صدا با بالاترین کیفیت پخش شود. سیستم عامل تلویزیون اندورید نسخه 9 بوده که قابل ارتقاء است و در کنار آن از رابط کاربری گوگل تی وی استفاده شده تا هماهنگی بیشتری با دستیار صوتی گوگل در این تلویزون را شاهد باشیم. رابط کاربری بسیار روان و بدون تاخیر بوده و میتوانید با سرعت بالا به جستجو در فضای نت و یا برنامه های تلویزیون بپردازید.

بهترین مدل تلویزیون 55 اینچ سونی

این تلویزیون در بازارهای جهانی با نام های X900H و یا X90H نیز شناخته می شود اما در ایران با مدل X9000h معرفی شده است. در وب سایت آمازون با حدود سه هزار و پانصد رای ثبت شده توانسته است امتیاز 4.6 را از 5 کسب کند. با توجه به اینکه این تلویزیون مخاطبان خاص خود را داشته و استفاده گیمینگ دارند این امتیاز بسیار خوبی برای این مدل بشمار می رود. از ویژگی های گیمینگ این تلویزیون به جزء پشتیبانی از VRR، HDMI 2.1 میتوانبه تاخیر ورودی بسیار پایین تلویزیون اشاره کرد. X9000h در کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 120Hz تصاویر را تاخیر با 6.7 میلی ثانیه نمایش میدهد که برای بازیهای ویدئوی با کنسول های به روز دنیا مثل PS5  و XBOX این عدد فوق العاده ای است. 

علاوه بر کیفیت 4K، کیفیت 1080p را در رفرش ریت 120 هرتز با تاخیر 7.2 میلی ثانیه ساپورت میکند. شاید تنها انتقادی که بتوان به این تلویزیون دانست عدم پشتیبانی کیفیت 1440 با سرع 120 هرتز است. اما این کیفیت را با سرعت 60 هرتز پشتیبانی میکند. اگر قصد شما از خرید تلویزیون تماشای حرفه ای فیلم و سریال های ظبط شده با سرعت 120 هرتز بوده و یا بازی های حرفه ای ویدئویی است x9000h یکی از انتخاب های مناسب شما خواهد بود.

بهترین تلویزیون 55 اینچ سونی

تلویزیون x9500h مدل مشابه x900h است با این تفاوت که قابلیت های گیمینگ برای این تلویزیون دیده نشده و کاربری تماشای حرفه ای فیلم و سریال، معمولی و خانگی برای این مدل در نظر گرفته شده است. اما با توجه به امکاناتی که دارد جزء بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ قرار میگیرد. کیفیت تصویر 4K با رفرش ریت 120 هرتز را پشتیبانی کرده و تصاویر را با رزولوشن 3840 در 2160 نمایش می دهد. پردازشگر استفاده شده در این تلویزیون از نوع X1 Ultimate بوده که از پردازنده 4 هسته ای استفاده میکند. درگاه خروجی HDMI 2.1 را پشتیبانی نمیکند اما دارای چهار درگاه HDMI نسخه 2.0 است بوده و دو خرجی USB ورژن 2.0 و 3.0 را پشتیبانی میکند. دارای 6 نوع حالت تصویر است که میتوانید بنا به نوع تصویر فیلم وسریال، فیلم های اکشن، مسابقات ورزشی و … حالت تصویر دلخواه خود را انتخاب کنید تا تصاویر با بالاترین کیفیت نمایش داده شود. 

یکی از نقاط مثبت این تلویزیون توان و کیفیت خروجی صدا و بلندگو های این مدل است که باعث شده در کنار تصاویر 120 هرتزی  برای تماشای حرفه ای فیلم و سریال انتخاب بسیار مناسبی باشد. توان صوتی بلندگوهای این تلویزیون 30 وات است. بلندگوها در چهار طرف تلویزیون تعبیه شده است و با استفاده از تکنولوژی Acoustic Multi Audio باعث میشد تا صدای تلویزیون به صورت کاملا فراگیر در محیط پخش شده و حس صدای 3D و لذت بخشی برای شما تداعی شود. سیستم صوتی این تلویزیون از 5 تکنولوژی و 6 حالت صدا پشتیبانی میکند تا بتواند بنا به محتوایی که از تلویزیون پخش می شود بهترین کیفیت صدا را پخش کند.

تلویزیون هوشمند x9500h از سیستم عامل اندروید تی وی 9 پشتیبانی کرده و از گوگل تی وی نیز پشتیبانی میکند. به وسیله میکروفونی که بر روی ریموت کنترل تلویزیون تعبیه شده است میتوانید از دستیار صوتی گوگل استفاده کرده و موارد دلخواه خود را در فضای نت جستجو کنید . اگر از تلویزیون خود تنها برای تماشای فیلم و سریال به صورت حرفه ای و برنامه های تلویزیونی استفاده میکنید مدل x9500h بهترین انتخاب شما خواهد بود اما اگر برای بازی های ویدئویی به صورت حرفه ای استفاده میکنید مدل x9000h مناسب شماست.

بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ سال 2021

بهترین مدل سونی 55 اینچ

تلویزیون سونی مدل x80j جزء ارزانترین مدل های سال 2021 سونی است که برای تماشای فیلم و سریال و استفاده های معمولی و خانگی بسیار مناسب و کار آمد است. مدل جدیدتر و ارتقاء یافته ی x8000h است و همانطور که پیشبینی میشد بعد از معرفی و ورود به بازار با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این تلویزیون تصاویر را با کیفیت 4K و با رزولوشن 3840 در 2160 به همراه رفرش ریت 50Hz نمایش میدهد. یکی از تفاوت های اصلی x80j با x8000h در پشتیبانی از کیفیت 1440 پیکسل است. مدل 8000h از این کیفیت پشتیبانی نمیکند اما در x80j تصاویر 1440 پیکسل را با رفرش ریت 60 هرتز با بهترین کیفیت نمایش میدهد. 

x80j در حالت گیم مود زمان پاسخگویی خود را به 12.5 میلی ثانیه کاهش داده است. دارای 9 حالت تصویر مانند Gme – Graphics – cinema و … است که میتوانید بنا به نوع تصاویری که در حال تماشا هستید تنظیمات حالت تصویر را تغییر داده تا بالاترین کیفیت نمایش را مشاهده کنید. کیفیت صدا و تکنولوژی های استفاده شده دقیقا مانند مدل سال قبل بوده و از دو کانال صوتی با توان 10 وات بهره برده است که جمعا توان خروجی 20 وات را رائه میکند. از 5 حالت صدا پشتیبانی میکند و میتوانید از بخش تنظیمالت، حالت صدای دلخواه خود را انتخاب کنید. 

علاوه بر کیفیت 4K تلویزیون x80j از فرمت های HDR  – HDR10 – HLG و Dobly vision نیز پشتیبانی میکند و با استفاده از تکنولوژی کاهش نویز، تصاویر را با سرعت بسیار بالا پردازش کرده و نمایش میدهد. این تلویزیون از سیستم عامل Android Tv نسخه 10 استفاده کرده است که در حال حاضر بالاترین نسخه این سیستم عامل بوده و در صورتی که نسخه جدیدتری ارائه شود x80J میتواند خود را با به روز ترین نسخه هماهنگ و آپدیت کند. این تلویزیون نیز مانند مدل های مشابه خود از سیستم دستیار صوتی گوگل بهره برده است و میتوانید از طریق دستیار صوتی گوگل و یا دستیار صوتی تلویزیون دستورات شما را به صورت صوتی اجرا کند. 

در درگاه های خروجی این تلویزیون از 4 ورودی HDMI نسخه 2.0 استفاده شده و 2 درگاه ورودی USB با نسخه های 2.0 و 3.0 نیز تعبیه شده است. 

بهترین تلویزیون 55 اینچ سونی

مدل X90J جزء بهترین تلویزیون سونی 55 اینچ سال 2021 بشمار می رود. این تلویزیون مدل ارتقاء یافته x900h است که سعی شده بسیاری از موارد مدل سال قبل خود را ارتقاء دهد. x90j از پنل VA استفاده کرده است که توانایی نمایش تصاویر با کیفیت 4K و با رفرش ریت 120 هرتز را دارد. رزولوشن تصاویر مانند تمامی کیفیت های 4K از 3840×2160 پیکسل استفاده شده است. پردازشگر Cognitive Processor XR استفاده شده در این تلویزیون پردازشگر بسیار قدرتمند و به روزی است که مسئولیت پردازش کلیه ی تصاویر، صداها و … را بر عهده دارد. حداکثر روشنایی که در این تلویزیون قرار داده شده است 784 نیت بوده که نسبت به مدل مشابه سال قبل خود 115 نیت افزایش داشته است. علی رغم اینکه از پنل VA استفاده شده اما زاویه دید مناسب 76 درجه ای را ساپورت کرده تا این تلویزیون مشکلی بابت زاویه دید نداشته باشد. 

x90j حالت های تصاویر خود را ارتقاء داده و با 11 نوع حالت تصویر در بخش تنظیمات آماده است تا هر نوع محتوایی که شما قصد تماشای آن را دارین، با بالاترین کیفیت نمایش دهد. از فرمت HDR  و سایر فرمت های زیر مجموعه آن مانند HDR10 – HLG و Dobly Vision پشتیبانی میکند. عمق رنگ تصاویر را با کیفیت 10 بیت نمایش داده و به کمک تکنولوژی X Contrast Booster کنتراست تصاویر را ، علی الخصوص صحنه های تاریک را بهبوده بخشیده و تصاویر را به صورت واقعی تر نمایش میدهد.

تلویزیون سونی x90j یکی از تلویزیون های مخصوص بازی و گیمینگ سال 2021 است که سونی به بازار ارائه کرده است. پشتیبانی از HDMI 2.1، استفاده از تکنولوژی VRR ( رفرش ریت متغیر و تجربه بهتر بازی در تلویزیون)، رفرش ریت 120 هرتز در کیفیت های 4K و 1080p – 1440p باعث شده است تا انتخاب بسیار مناسبی برای گیمر ها باشد.   

 

بهترین تلویزیون 55 اینچ سونی

تلویزیون سونی 55X85J جزء اقتصادی ترین تلویزیون‌های گیمینیگ است که سونی در سال 2021 عرضه کرد است. این تلویزیون تمام مواردی مانند رفرش ریت 120 هرتز، پشتیبانی از ALLM، پشتیبانی از VRR، پشتیبانی از HDMI 2.1 و … که برای گیمینگ اهمیت بالایی دارد را پشتیبانی کرده و به علاوه تمام موارد نام برده شده، کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه میکند. 

صفحه نمایش این تلویزیون سونی 2021 کیفیت 4K با رزولوشن 3840X2160 را به همراه نور پس زمینه‌ی Direct LED ساپورت میکند و با استفاده از پنل VA کیفیت تصویر بسیار بالایی را نمایش میدهد. از آنجایی که از پنل VA در X85J استفاده شده است باعث شده تا کیفیت صفحه نمایش و کیفیت رنگ‌ها افزایش پیدا کند اما مانند سایر تلویزیون هایی که VA استفاده میکنند نسبت به پنل های IPS زاویه دید کمتری داشته باشد. اما 9 حالت تصویر و تکنولوژی هایی که برای تلویزیون به کار رفته است باعث شده تا کیفیت تصاویر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. تمامی مواردی که در بالا ذکر کردیم باعث شده است تا سونی X85J برای بسیاری از کاربری های خانگی و معمولی، تماشای فیلم و سریال و گیمینگ گزینه‌ی مناسبی باشد. 

تلویزیون هوشمند X85J سونی از سیستم عامل اندروید تی‌وی 10 بهره برده است که قابل آپدیت نیز بوده و از سیستم عامل گوگل تی‌وی نیز استفاده میکند. حافظه داخلی 16 گیگابایت x85j کمک میکند تا شما بتوانید بسیاری از برنامه های دلخواه خود را بر روی تلویزیون نگهداری کنید. به وسیله ریموت کنترل میتوانید به راحتی دستیار صوتی گوگل و جستجوی صوتی تلویزیون را فعال کنید و بدون نیاز به تایپ کردن با صحبت کردن به جستجو در اینترنت به وسیله‌ی تلویزیون بپردازید. از دیگر قابلیت های جذاب این تلویزیون این است که میتوانید صدای تلویزیون را بر روی موبایل انتقال دهید و از طریق موبایل صدای تلویزیون را بشنوید. این قابلیت برای افرادی که تا نمیشه شب به تماشای تلویزیون میپردازند و نمیخواهند برای افراد خانه که خواب هستند مزاحمت ایجاد کنند فوق‌العده است! 

X85J سونی از 2 کانال صوتی با قدرت خروجی جمعا 20 وات استفاده میکند که میتواند صدای بسیار فراگیر و با کیفیتی داشته باشد. سونی برای سیستم صوتی تلویزیون خود از 3 تکنولوژی Dobly Audio، Dobly Atmos و Digital Surround استفاده میکند که باعث میشود صدای بسیار با کیفیتی را به همراه داشته باشد. علاوه بر تکنولوژی های صوتی نام برده شده این مدل از 6 حالت صدای مختلف شامل حالت صدای ورزشی، موسیقی، سینمایی و … استفاده کرده است.

به طور کلی این تلویزیون یکی از تلویزیون های گیمینگ اقتصادی 2021 به حساب می آید و علاوه بر گیمینگ برای تماشای حرفه‌ای فیلم سریال هم گزینه‌ی بسیار مناسبی است. 

نتیجه گیری کلی میتاکالا

خرید تلویزیون در میان مدل های انبوه بازار کار خیلی سختی نخواهد بود اگر کاربری که از تلویزیون انتظار دارید را کامل آنالیز کرده باشید. 

اگر از تلویزیون خود تنها برای تماشای برنامه های تلویزیونی و سریال هایی که از تلویزیون و یا سایر گیرنده ها پخش میشود استفاده میکنید تلویزیون های X80J و X8000H سونی میتواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما باشد و از آنجایی که X80J تولید سال 2021 است میتوانید گزینه ی بهتری باشد. 

اگر از تلویزیون خود علاوه بر تماشای برنامه های تلویزیونی، به صورت حرفه ای فیلم و سریال تماشا میکنید تلویزیون X9500H به خاطر سیستم صوتی بسیار قوی، رفرش ریت 120 هرتز و پردازنده قوی بهترین گزینه ی شما خواهد بود. 

در آخر اگر از تلویزیون خود برای GAMING و استفاده از کنسول های روز دنیا مانند PS5 استفاده میکنید تلویزیون X9000-X90J و X85J با توجه به پشتیبانی از HDMI 2.1، نرخ به روزرسانی متغیر  (VRR)، رفرش ریت 120 هرتزی، تکنولوژی های افزایش کیفیت تصویر و Input Lag بسیار پایین بهترین انتخاب شما خواهد بود.

 

مقایسه کلی و لیست قیمت

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

درحال بارگذاری ...
بستن
مقایسه